Cercar

Galeria Sala de Premsa

L'esport treu la llengua, la campanya per potenciar l'ús del català en el món de l'esport

La campanya 'L'esport treu la llengua' és un compromís de la UFEC, de les principals federacions i clubs esportius catalans i d'Òmnium, els quals s'han trobat aquest dimarts a Barcelona per firmar un gran acord amb l'objectiu de potenciar l'ús del català a l'esport.

El president de la UFEC, Gerard Esteva, ha comentat que "avui estem al millor equip, amb Òmnium, per aconseguir potenciar l'ús social del català. Aconseguirem que esports i federacions mostrin els nostres valors i s'afegeixin a aquesta campanya. Cal que veiem l’esport com una eina atractiva per seduir la població per la promoció de l’ús social del català. Cal el compromís dels presidents i juntes directives, entrenadors i esportistes, i anar tots junts de la mà".

Per la seva part, tal com han explicat des d'Òmnium, "el català ens uneix en la nostra diversitat, ens fa equip, ens fa més forts i ens situa amb veu pròpia al món. El català és de tothom i compartir-lo amb tothom, sigui quin sigui el seu color de pell, cognom o accent, ens fa una societat més oberta, inclusiva i cohesionada. Per això volem que el català estigui en forma i que s'utilitzi amb normalitat: jugant, entrenant, animant, davant les càmeres, als vestuaris i celebrant les victòries".

Tots els clubs us podeu adherir al manifest, es pot fer clic AQUÍ.

Signa el manifest per l’esport en català

Som federacions, clubs, esportistes, entrenadors, entrenadores, àrbitres, periodistes, famílies i aficions molt diverses. Hem nascut a ciutats, pobles i països propers i llunyans. Tenim aficions, gustos i maneres de pensar diferents. I reivindiquem amb orgull que:

1. El català ens uneix en la nostra diversitat, ens fa equip, ens fa més forts i ens situa amb veu pròpia al món.
  2. Volem que el català estigui en forma i ens preocupa la davallada del seu ús social. Volem que tothom pugui aprendre’l i utilitzar-lo amb normalitat: jugant, entrenant, animant, davant les càmeres, als vestuaris i celebrant les victòries.
  3. Des del món de l’esport hem de ser referents davant la societat i especialment davant les noves generacions. Per això, ens comprometem a activar-nos i col·laborar per augmentar l’ús del català als nostres equips.

Fem una crida a tots els clubs esportius catalans, aficionats i aficionades, als jugadors i jugadores, entrenadors i entrenadores, àrbitres, famílies, joves, mitjans de comunicació i a la societat en general a sumar-se a aquest manifest. Enfortim junts el català a l’esport, als clubs grans i petits. A cada ciutat, poble i barri del país.

L'esport treu la llengua! #ComparteixElCatalà