Cercar

Competicions Lliga Catalana - Divisió d'Honor

Manual de l'Anotador

Trets principals de l'anotador (Chalking)

Si ets nou anotant partides, informa-ho als esportistes per tal que ho tinguin en compte a l'hora de fer correccions als càlculs matemàtics. Tingues en compte que fins i tot els esportistes experimentats cometen equivocacions!

Romandre dret dins d'abast dels braços vers el taulell/pissarra d'anotacions i enfoca el teu cos de manera que et permeti veure la diana i els esportistes, sense moviments.

Pren la seva feina seriosament! Espera fins que el tercer dard sigui llançat i mai no t'inclinis cap a la diana per examinar un primer o segon dard, llevat que siguis preguntat pel llançador actual.

Sempre posa el número corresponent a la ronda a l'exterior i el resultat roman a l'interior. Quedant sempre a la part central de la taula d'anotacions les puntuacions restants per a finalitzar el joc.

--Esportista 1 Esportista 2

145 - 501
100 - 346
60 - 246
 100 - 186
54 - 86
32
2 D

501 - 100
401 - 60
341 - 140
200 - 60
140 - 60
80
..



Quan arribis a la part inferior de la taula d'anotacions, després que hagi restat el resultat total llançat, esborri els números de la part superior, deixant uns quants resultats en la part inferior (això és per si cal fer alguna correcció matemàtica). Segueix a la part superior una altra vegada, i després els dos adversaris llancen els seus dards i resta de nou a la part superior, llavors pots esborrar la part més baixa de la taula.
Per DarderosdeTarragona.com
Assegura't d'escriure els números prou grans i clars, i ha de ser polit, així els esportistes del partit poden llegir-ho bé i veure clarament la diferència entre un 1 i un 7, o un 4 d'un 9. També cal escriure la puntuació correctament, per exemple si es fan 100 punts, escriurem el número sencer correctament.
Per DarderosdeTarragona.com
L'anotador és neutre, la qual cosa significa que no expressarà ni exterioritzarà cap sentiment, només podrà cridar el resultat total o el resultat restant (si se li pregunta). Mai un anotador comentarà a un esportista que pot fer un doble 16, només dirà 32 que és el seu resultat restant per finalitzar la partida.

Si, per casualitat, hi ha un error de càlcul, aquell resultat s'ha de canviar abans que aquell mateix esportista llanci una altra vegada en cas contrari l'error es quedarà com està.

 


Tornar

Utilitzem cookies pròpies i de tercers per a oferir una millor experiència i servei. Si continua navegant considerem que accepta el seu ús.